Author: Erichas Fromas

Citata Nr. 7252

Meilė yra aktyvi žmogaus galia, kuri sugriauna sienas, skiriančias žmogų nuo artimųjų ir sujungia jį su kitais; meilė padeda įveikti izoliacijos ir atskirumo jausmą, kartu leisdama išlikti savimi, išsaugoti savo individualumą. Meilėje įmanomas paradoksas – du žmonės tampa viena, ir vis dėlto išlieka du.

Citata Nr. 7111

Reikėtų prisiminti, kad žmonių dantys "nelabai tinkami mėsai valgyti, jų dantų forma tebėra tokia pat kaip ir augaliniu maistu mitusių protėvių; įdomu ir tai, kad žmogaus virškinimo sistema turi visus fiziologinius vegetaro, o ne mėsėdžio požymius" (J. Naiper, 1970). Net pirmykščių medžiotojų ir rankiotojų 75 procentai maisto buvo vegetariško ir tik 25 procentai ar mažiau – mėsiško.

Citata Nr. 6661

Šioje knygoje mėginama išsiaiškinti nekrofilijos aistros prigimtį ir ją skatinančias socialines sąlygas. Išvada bus tokia: pagalba neabejotinai gali ateiti tik per radikalias permainas mūsų socialinėje ir politinėje struktūtoje, kurios sugrąžintų žmogui svarbiausią vaidmenį visuomenėje. Kvietimas laikytis "įstatymo ir tvarkos" (o ne gyvenimo ir kūrybos), reikalavimas griežtesnių bausmių nusikaltėliams, taip pat kai kurių "revoliucionierių" smurto ir naikinimo manija yra tik dar keli papildomi pavyzdžiai, rodantys, kokia gali„nga nekrofilijos trauka šiuolaikiniame pasaulyje. Mums reikia sukurti sąlygas, kurios žmogaus – šios neišbaigtos ir netobulos būtybės augimą turėtų kaip svarbiausią visų socialinių pertvarkymų tikslą. Tikra laisvė ir nepriklausomumas bei galas bet kokių formų išnaudotojiškam valdymui yra sąlygos sutelkti gyvenimo meilę, kuri yra vienintelė jėga, galinti nugalėti meilę tam, kas negyva.

Citata Nr. 6633

Meilė yra jėga, kurianti meilę.

Citata Nr. 6630

[sapne] … nuoseklumas laike išreiškia augantį to paties jausmo intensyvumą.

Citata Nr. 6179

Faktiškai laikraščiai, žurnalai, televizija ir radijas gamina prekę – naujienas iš įvykių žaliavos.

Citata Nr. 6123

… norėdami iki galo suprasti sapną, privalome jį aiškinti ir kaip reakciją į reikšmingus įvykius, įvykusius prieš susapnuojant sapną.

Citata Nr. 5729

[sapne] … į tą patį vaizdinį sujungiami tik tie elementai, kurių emocinis turinys yra toks pat.

Citata Nr. 5532

Lygiai taip pat ir žmogus yra absoliutus žmogus tik tada, kai jis nedirba, kai yra santarvėje su gamta ir su kitais žmonėmis.

Citata Nr. 5334

Poilsiaudamas žmogus persikelia į žmonijos laisvės būseną, kuri išsipildys kada nors ateityje. Žmogaus santykis su gamta ir su kitais žmonėmis yra paremtas harmonija, santarve ir neliečiamumu. Darbas simbolizuoja konfliktą ir disharmoniją; poilsis reiškia kilnumą, santarvę ir laisvę.

Citata Nr. 5291

… praeitis yra reikšminga tik tiek, kiek ji vis dar pasireiškia dabartyje…

Citata Nr. 5072

Nepatyrusi meilė sako: myliu, nes man tavęs reikia. Patyrusi meilė sako: reikia tavęs, nes myliu.

Citata Nr. 4611

Destrukcija yra nenugyvento gyvenimo pasekmė.

Citata Nr. 3381

Tik savimi tikintis žmogus gali tikėti ir kitais, nes tik jis gali būti tikras, kad ir ateityje bus toks pat, kaip šiandien, jaus ir veiks lygiai taip pat, kaip ir dabar. (Meilės menas)

Citata Nr. 1995

Sapnai yra tarsi mikroskopas, pro kurį mes žvelgiame į užslėptus sielos išgyvenimus. Palyginti nereikšminga tendencija iš sudėtingos troškimų ir baimių visumos sapne gali būti parodyta tokia pat svarbi, kaip ir kita, kuri sapno autoriaus psichinėje sistemoje yra daug reikšmingesnė.

Citata Nr. 1961

Asmenybės pasikeitimas įmanomas tik tuomet, jei ji sugeba „įvesti save“ į naują gyvenimo įprasminimo kelią sutelkdama savo gyvenimą skatinančias aistras ir šitaip patirdama aukštesnės kokybės gyvybingumo ir integracijos jausmą negu iki tol. Jei taip neįvyks, žmogų galima prijaukinti, bet išgydyti jo neįmanoma.

Citata Nr. 1830

Turime skirti du visiškai skirtingus agresijos tipus. Pirmasis, bendras žmogui, ir visiems gyvūnams, yra filogenetiškai užprogramuotas impulsas pulti (arba sprukti), kai kyla grėsmė gyvybiniams interesams. Ši gynybinė „gerybinė“ agresija padeda išlikti individui ir rūšiai, yra biologiškai adaptyvi ir liaujasi, kai grėsmės nebelieka. Antrasis agresijos tipas, „piktybinė“ agresija, t. y. žiaurumas ir destruktyvumas, yra būdinga žmogui ir faktiškai nepasitaiko tarp daugumos žinduolių; ji nėra filogenetiškai užprogramuota ir biologiškai neadaptyvi; ji neturi tikslo, ir jos patenkinimas geidulingas.

Citata Nr. 1820

Žmonijos istorijoje, kai dominavimas oficialiai įsigali ir nebepriklauso nuo asmens sumanumo – kaip iki šiol tebėra daugelyje primityvių visuomenių, – vadui nebereikia nuolatos turėti savo išskirtinių savybių, iš tikrųjų tai jam net ir visai nebūtina jų turėti. Socialinė sistema išmoko žmones, kad titulas, uniforma ar dar kas nors yra vado sugebėjimų įrodymas, ir kol yra šie simboliai, palaikomi visos sistemos, tol vidutinis žmogus net nedrįsta savęs paklausti, ar karalius ne nuogas.

Citata Nr. 1777

Vartotojiškumui būdingos nuostatos esmė yra siekis praryti visą pasaulį. Vartotojas – tai amžinas kūdikis, kuriam reikia žinduko.

Citata Nr. 1583

… didžiausia gyvenimo vertybė yra gyvybė ir pats gyvenimas, o ne daikatai ir jų turėjimas.

Citata Nr. 1543

… vaizdinys, regėtas sapne, yra kažkokio jūsų patirto jausmo simbolis.

banner