Author: Visvaldas Legkauskas

Citata Nr. 5655

Bendravimas ir bendradarbiavimas su kitais žmogui yra būtinas, kad jis galėtų patenkinti savo poreikius. Būdamas daugelio žmogaus poreikių patenkinimo sąlyga pats bendravimas tampa savarankišku poreikiu.

Citata Nr. 5596

Objekto prasmė yra jo svarba žmogaus poreikiams.

Citata Nr. 5595

Kaip ir kiekvieną kitą aplinkos objektą, žmonės apibrėžia vienas kitą išskirdami svarbiausias savybes, kurios stebėtojui turėtų padėti prognozuoti svarbų stebimojo elgesį. Toks išorinio stebėtojo sukuriamas asmens apibūdinimas vadinamas asmens tapatumu. Atsižvelgiant į konteksto reikalavimus, apibrėžimui gali būti naudojami patys įvairiausi išoriškai stebimi požymiai: kalba, drabužiai, kūno sudėjimas, įvairūs elgesio aspektai, lytis ir kiti … Tapatumas, kurį priskiria socialinė aplinka, nebūtinai sutampa su savimone. Tai, kad moterį vyrai dažnai vadina "gražia", nebūtinai reiškia, kad ji pati apie save taip mano.

Citata Nr. 5345

Žmogus, kuris iki galo nežino, kas jis yra, laikosi įsikabinęs vieno savo įvaizdžio, nes tas įvaizdis suteikia apibrėžtumo, priklausymo tam tikrai grupei ir saugumo jausmą.

Citata Nr. 5339

Norint, kad būtų įmanomas efektyvus bendrarabiavimas grupėje, jos nariai turi būti tam pakankamai motyvuoti, bendras tikslas jiems turi būti svarbesnis nei bet kokie individualūs tikslai, kurie galėtų trukdyti pasiekti bendrą tikslą.

Citata Nr. 5297

Padėti kitam žmogui mus gali skatinti kelios asmenybės savybės. Visų pirma tai empatija – kaip žmogaus gebėjimas įsijausti į kito žmogaus emocinę būseną ir pažvelgti į situaciją to žmogaus akimis.

Citata Nr. 5238

Tai, kaip žmogus pateikia save, priklauso nuo to, kuo jis laiko pašnekovą.

Citata Nr. 5141

Socializacijos tikslas yra toks vertybių perteikimas visuomenės nariui, kad jis pats (be išorinių bausmių/paskatinimų) reguliuotų savo elgesį pagal tas vertybes.

Citata Nr. 4970

Dėl ribotų žmogaus smegenų ir sąmonės galimybių, dauguma mus veikiančios stimuliacijos yra automatiškai ir nesąmoningai išfiltruojama ir niekada nepasiekia sąmoningo suvokimo lygmens. Į informaciją pavirsta tik ta stimuliacija, kuri mums gali būti kuo nors reikšminga ar kam nors reikalinga. Taigi mūsų motyvacija (poreikiai, norai, lūkesčiai) daro didelę įtaką tam, ką ir kaip mes suvokiam. kitaip tariant, žmogaus motyvacija jo jutimo organus veikiančią stimuliaciją paverčia jo sąmoningai suvokiama informacija.

Citata Nr. 4941

Plačiąja prasme sąmonę galima apibūdinti kaip patyrimą – tavo pojūčių, minčių, jausmų, prisiminimų, fantazijų visumą bet kuriuo laiko momentu. Psichologija gali sėkmingai tyrinėti sąmonės turinį, apibūdinti jos funkcijas ir jom atlikti būtinas savybes bei nurodyti sąmonės egzistavimo sąlygas – gali pasakyti, kas patiriama, kaip patiriama, kokiu tikslu patiriama ir kokios būtinos patyrimo sąlygos. tačiau psichologija nedaug ką gali pasakyti apie tai, kas patiria, kas yra tas "stebėtojas", patirties subjektas.

Citata Nr. 4422

Galia mus traukia, nes ji rodo žmogaus pajėgumą pasirūpinti mūsų poreikiais.

Citata Nr. 4388

Kalba yra taisyklių valdoma garsų sistema, skirta prasmėms perduoti.

Citata Nr. 4387

Savimonė yra tiek stabili, kiek yra stabilios ją formuojančios aplinkos sąlygos. Tapatumas ir savimonė formuojasi bendraujant, o bendravimui pagrindą suteikia bendri socialiniai vaizdiniai. Socialiniai vaizdiniai yra žinių visumos apie kuriai nors žmonių grupei … svarbius patyrimo objektus (S. Moscovici. 1988) … Pagrindinė socialinių vaizdinių funkcija yra suteikti stabilią prasmių sistema, kurioje galima būtų kurti tapatumą ir savimonę … Socialinė savimonė yra psichologinis socialinių vaizdinių atspindys. Todėl konkretaus savimonės elemento stabilumas glaudžiai susijęs su atitinkamą socialinį vaizdinį palaikančio socialinių įtakų tinklo (t.y. draugai, žiniasklaida, valstybės institucijos ir pan.) stabilumu.

Citata Nr. 3590

Eltono Mayo (1946) eksperimentų rezultatai parodė, kad grupės nariams rodomas dėmesys ir narystės grupėje prestižas daro teigiamą įtaką grupės narių produktyvumui. Tai dar vadinama Hawthorno efektu.

Citata Nr. 3275

… jei grupės turi bendrą tikslą, motyvacija konkuruoti išnyksta.

banner