Author: Dan Olweus

Citata Nr. 3746

Iš mokinio tyčiojamasi, ar jis skriaudžiamas, tada, kai jis pakartotinai ir ilgesnį laiką patiria neigiamus vieno ar kelių mokinių veiksmus.

Citata Nr. 2923

Manoma, jog svarbu sukurti aplinką mokykloje (idealiu atveju ir namuose), kuriai, pirma, netrūktų suaugusiųjų skleidžiamos šilumos, tikro domėjimosi ir įsitraukimo į veiklą, o antra – būtų aiškios nepriimtino elgesio ribos. Trečia – nepaisymo ir taisyklių nesilaikymo atvejais turi būti nuosekliai taikomos nepriešiškos ir ne fizinės bausmės.

Citata Nr. 2903

… per pastaruosius dešimtmečius industrinėse visuomenėse labai smarkiai pagausėjo susirūpinimą keliančio smurto ir kitokio asocialaus elgesio atvejų. Pavyzdžiui, Skandinavijos šalyse įvairių formų nusikalstamumas nuo 1950 metų išaugo 400-600 procentų …

Citata Nr. 2901

Kaip minėta anksčiau, vyresni mokiniai daug tyčiojasi iš jaunesniųjų. Turint tai galvoje, mokyklose galima bandyti sumažinti patyčias specialiai planuojant laiką ir vietą. Pavyzdžiui, jaunesnių ir vyresnių mokinių pertraukos gali vykti skirtingu metu arba žaidimų aikštelę galima padalinti, atskiriant vietą jaunesniems ir vyresniems mokiniams.

Citata Nr. 2817

Dėl daugelio priežasčių pageidautina nustatytą skriaudėjo/skriaudžiamojo problemą spręsti "vietoje" … Tačiau [jei] problema tebeegzistuoja … nepaisant pakartotinų pastangų ją išspręsti, klasės arba mokyklos pakeitimas gali būti tinkamas sprendimas.

Citata Nr. 2669

Naudinga atskirti tiesiogines patyčias, kai skriaudžiamojo puolimas gana atviras, ir netiesiogines patyčias, kai mokinys atsiduria socialinėje izoliacijoje ir yra tikslingai atstumiamas grupės. Svarbu atkreipti dėmesį į antrąją, ne tokią akivaizdžią, patyčių formą.

Citata Nr. 2425

Taigi fizinė jėga yra gera apsauga nuo patyčių.

Citata Nr. 2405

Tam, kad padėtų besityčiojantiems ir skriaudžiamiems vaikams surasti tinkamesnių reagavimo būdų, mokytojas, žinoma, gali pasinaudoti daugeliu įvairių būdų … Pavyzdžiui, mokytojas gali leisti skriaudžiamam vaikui kartu su kitu, populiaresniu, mokiniu atlikti kokią nors klasei svarbią užduotį, o po to pristatyti rezultatus klasei.

banner